Szanowni Państwo,
W związku z przyjęciem harmonogramu dotyczącego powrotu do bezpośredniej działalności harcerskiej w miniony weekend odbyły się dwa spotkania z rodzicami, podczas których wspólnie omówiliśmy i podyskutowaliśmy na ważne tematy. Już trochę się zmieniło, co mam nadzieję będzie dla Państwa pozytywną zmianą.
1. Harmonogram powrotu do bezpośredniej działalności
Od 25.05.2020 r. Możliwe są zbiórki gromad/drużyn i zastępów. Grupy robocze mogą liczyć po 10 osób. W przypadku spotkań gromad muszą one być w taki sposób organizowane, by grupy nie miały kontaktu między sobą. Podczas dzisiejszego spotkania drużynowych zaproponowano podział na mniejsze grupy i organizacje dwóch takich samych zbiórek. Czekamy na odpowiedź z Chorągwi jaki odstęp czasu musi być dla drużynowego, który obie te zbiórki będzie prowadził. Na bieżąco będziemy Państwa o wszystkim informować.
Chcąc zorganizować zbiórkę drużynowi muszą odbyć spotkanie, podczas którego zostaną omówione kwestie bezpieczeństwa podczas takich zbiórek. Drużynowe 17 GZ i 24 RDH są już po takim spotkaniu więc doskonale wiedzą jak bezpiecznie pracować ze swoimi podopiecznymi.
Minimum 3 dni przed planowaną zbiórką drużynowi wypełniają zgłoszenie przygotowane przez hufiec, w którym zawierają informacje o planowanej zbiórce, liczbie osób i przekazują dane kontaktowe do siebie bądź opiekuna.
Na zbiórkę każdorazowo dzieci zobowiązane są dostarczyć zgody opiekunów prawnych na udział, w których znajdują się klauzule dotyczące ryzyka związanego z wirusem. Zgoda ta znajduje się poniżej:
Zgoda na uczestnictwo w zbiórce
Na zbiórce każdy uczestnik musi mieć zakryty nos i usta (może to być maseczka bądź przyłbica). Jutro podczas konferencji prasowej będą przekazane kolejne wytyczne dotyczące noszenia maseczek, więc bardzo prawdopodobne iż jutro pojawi się tutaj aktualizacja.
Przed zbiórką osoba prowadząca zapoznaje dzieci z zasadami bezpieczeństwa, które należy przestrzegać a także każdy dezynfekuje ręce. Taką samą czynnością kończymy zbiórkę.
Podczas spotkań należy zachowywać wymaganą odległość, nie korzystać z tych samych przedmiotów oraz unikać kontaktu fizycznego.
Zbiórki odbywać się będą na świeżym powietrzu a w przypadku niepogody będą musiały zostać odwołane.
Po zbiórce drużynowy sporządza listę uczestników danej zbiórki wraz z numerami kontaktowymi, które obowiązkowo muszą być zachowane przez 14 dni. Po tym czasie listy te będą niszczone.
2. Harcerska Akcja Letnia
Po spotkaniu z rodzicami i rozmowach w gronie kadry oraz kontakcie z bazą obozową podjęliśmy decyzję, która mam nadzieję przyczyni się do większej chęci wzięcia udziału w wyjeździe. Baza, którą planowaliśmy odwiedzić znajduje się około 200 km od Radomska, w województwie śląskim, wspólnie w porozumieniu z komendantką uznaliśmy, iż bezpieczniej będzie zrezygnować z pobytu tam i znalezieniu bliższej oraz z pewnością tańszej alternatywy. Baza naszego hufca, na której spędzamy Zloty Hufca jest położona około 40 km od Radomska w pięknym lesie. Prawdopodobnie to właśnie tam odbędzie się nasz tegoroczny obóz. Koszty pobytu dla harcerzy i zuchów z naszego hufca są niższe, jesteśmy w stanie zniwelować koszt związany z transportem jeśli będą Państwo chętni dowieźć dzieci bądź porozumieć się między sobą w kwestii dojazdu. Oczywiście nie ma problemu, byśmy zamówili autokar i nim dojechali. Wszystko zależy od Państwa. Koszty obozu bez autokaru wynosić będzie około 450 zł – 500 zł w zależności od ustalonej ostatecznej stawki za pobyt, materiały programowe, gadżety. Wycieczki nie wchodzą w grę więc chcemy zorganizować aktywnie czas na bazie, a przy tym dołożyć swoją cegiełkę do stanicy, która poprzez rozpoczęte inwestycje również nadwyrężyła swoje dostępne środki.
Oczywiście organizacja normalnego obozu nie wchodzi w tej sytuacji w grę, na ten moment znamy kilka restrykcji, które będą nas dotyczyć:
- w jednym namiocie bądź pokoju znajdować się będą mogły 4 osoby bądź tak będzie to dostosowane, by na jedną osobę przypadały 4 mkw.,
- kadra zgrupowania zobowiązana jest do codziennych pomiarów temperatury i przeprowadzania wywiadów zdrowotnych oraz prowadzenia dziennika tych pomiarów,
- kadra zobowiązana jest do zapewnienia maseczek i środków dezynfekujących,
- ograniczenie działań programowych do zajęć na bazie i w jej obrębie, niemożliwe są wyjścia i wycieczki do wszelkiego rodzaju muzeów, parków rozrywki, aquaparków,
- ograniczenie odwiedzin rodziców.
Stanica wyposażona jest w pawilony zuchowe, prysznice, toalety, stołówkę, kominek z piecem do wypieku pizzy i chleba, cztery altanki programowe, dwie świetlice i jedną dużą wiatę programową, boisko do gry w siatkówkę.
Bardzo chcielibyśmy poznać Państwa zdanie w tym temacie. Proszę o informacje przesłane do drużynowych kto chciałby wziąć udział w obozie. Jednocześnie dajemy sobie czas do pierwszego tygodnia czerwca z odpowiedzią. Jeśli jednak po tym terminie sytuacja uniemożliwi wyjazd zwrócimy pełne kwoty wpłacone na wyjazd.
Możemy umówić się na wpłatę zaliczki w kwocie 200 zł. Jeśli ktoś już teraz jest chętny, by zapłacić poniżej zamieszczam dane do wykonania przelewu.
Hufiec ZHP Radomsko ul. Bugaj 3 97-500 Radomsko 82 8980 0009 2001 0076 9718 0005 Tytułem: DSZCZ Obóz XVI Szczep - (imię i nazwisko kogo dotyczy wpłata)
Cała nasza kadra na bieżąco śledzi wytyczne publikowane przez rząd i Główną Kwaterę, bierzemy udział w zdalnych szkoleniach i spotkaniach z innymi organizatorami oraz osobami z zespołu do spraw wsparcia Harcerskiej Akcji Letniej. Wszystko po to, by zapewnić bezpieczne miejsce na wyjazd. Obóz jest dla nas najważniejszym wyjazdem w ciągu całej rocznej pracy, podsumowaniem i nauką samodzielności a także przebywanie w lesie służy poprawie odporności i rozwojowi naszych młodych podopiecznych. Obóz na naszej stanicy zostanie zaplanowany w taki sposób, że nie będzie chwili na nudę.
W razie jakichkolwiek pytań, czy wątpliwości zachęcamy do kontaktu. Wszyscy dołożymy wszelkich starań byśmy w jak największym i bezpiecznym gronie mogli spędzić czas na obozie.